Meldpunt goed verhuurderschap
Als huurder van een woning in gemeente Wijchen bent, kunt u het melden als u problemen heeft met uw verhuurder.
U kunt ongewenste zaken van een verhuurder of verhuurbemiddelaar melden als u:
- Een woning huurt van een particuliere verhuurder of via een verhuurbemiddelaar. Een verhuurbemiddelaar brengt huurders in contact met particuliere verhuurders.
- Een buitenlandse werknemer bent met een werk-huurcontract. U werkt en woont via een uitzendbureau.
Huurt u bij een woningcorporatie, zoals Talis of De Kernen? Meld uw klacht dan bij deze woningcorporatie. Deze werkt de klacht verder af.
U kunt een melding doen over de volgende onderwerpen:
- Discriminatie
- Intimidatie
- De waarborgsom is hoger dan twee keer de huurprijs
- Geen schriftelijke overeenkomst
- Geen informatie over rechten en plichten
- Servicekosten anders dan die in de wet staan
- Er zijn bemiddelingskosten in rekening gebracht door de verhuurbemiddelaar
- Maximale huurprijs
- Maximaal huurprijsverhogingspercentage
Bijzonderheden
- Woont u in een sociale huurwoning (huur maximaal € 879,66) en wilt u bezwaar maken tegen de huurverhoging? Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid (Deze link gaat naar een externe website).
- Meldingen over de huurprijs, borg of servicekosten kunt u doen op de website van de Huurcommissie (Deze link gaat naar een externe website). Op deze website kunt u ook een inschatting maken van de maximale huurprijs.
- We werken soms samen met andere organisaties. In die gevallen geven we uw gegevens aan deze organisatie door. Bij vragen over de melding neemt deze organisatie contact met u op.
Melding doen
U kunt een mail sturen naar gemeente@wijchen.nl, t.a.v. team Wonen. Geef in de mail waarover u een melding wilt doen en geef een korte omschrijving van de situatie. Heeft u vragen over het meldpunt? Neem dan telefonisch contact op via 088 432 70 00.