Lees pagina voor

Chatbot Robin

De gemeente Wijchen maakt gebruik van een chatbot, Robin. U kunt hier lezen hoe deze chatbot werkt.

Basis voor antwoorden

Robin, de chatbot geeft antwoorden op basis van pagina’s die wij zelf invoeren. In dit geval van wijchen.nl. Aan de antwoorden kunt u geen rechten ontlenen. Controleer bij twijfel altijd de bijhorende webpagina van wijchen.nl of neem contact op met ons KlantContactCentrum via 088 432 70 00.

Wat doet het algoritme?

Om de vragen die gebruikers aan chatbot Robin stellen te analyseren maken wij gebruik van AI. De vraag gaat naar een server van OpenAI. Als de vraag beantwoord is, vernietigt onze leverancier binnen dertig dagen de informatie. Hierdoor blijven er geen gegevens achter. Voert u privacy gevoelige gegevens in? Dan versturen wij uw vraag niet en stopt het gesprek. Gegevens gebruiken wij niet voor het leren of verbeteren van het taalmodel. Ook verkopen wij geen gegevens. Wij analyseren geanonimiseerde gegevens om misbruik van onze diensten te voorkomen, in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

Robin leert!

AI technologie is nieuw. Als gemeente willen wij graag ervaring opdoen met deze technologie. Hierdoor kan het voorkomen dat Robin nog niet optimaal werkt. Heeft u hier vragen over of wilt u iemand hierover spreken? Stuur dan een e-mail naar website@drutenwijchen.nl
Heeft u vragen over hoe wij uw privacy waarborgen? Dan mag u ook contact opnemen met de Functionaris voor de Gegevensbescherming via FG-drutenwijchen@drutenwijchen.nl